4 dobre praktyki we współpracy z influencerami

4 dobre praktyki we współpracy z influencerami

Influencer marketing to prężnie rozwijający się obszar promowania usług i produktów. Wchodząc we współprace z influencerem, należy zadać sobie pytanie czy zdajemy sobie sprawę ze specyfiki takiej kooperacji, która nieco różni się od znanych doświadczeń biznesowych. Agenci wpływu są bowiem osobami o rozmaitych stażach, a prowadzone w sieci działania często mocno wiążą się z ich życiem prywatnym, co wpływa na kształt współprac. Przed pierwszym kontaktem warto poznać dobre praktyki zleceń.

1. Dobierz odpowiedniego influencera do współpracy

To najważniejszy punkt. Agent wpływu powinien gromadzić wokół siebie tzw. klientów idealnych marki. Należy również ustalić, czy kampania promocyjna ma być nastawiona na wytłumaczenie działania danego produktu lub usługi, czy też koncentrować się na wzbudzaniu pozytywnych emocji w widzach i budowaniu pozytywnego wizerunku? Do drugiego celu najlepiej sprawdzą się influencerzy o wizerunku lifestyle’owym.

2. Proponuj działania zgodne z dotychczasowymi praktykami influencera

Jeśli interesuje nas współpraca z influencerami, jako marka powinniśmy dookreślić obszar promocji, ale musi być on zgodny z profilem działań influencera. Warto przesłać scenariusz współpracy i ramowy plan promocji, ale zostawić przestrzeń na kreatywne pomysły agenta wpływu. Influencer najlepiej zna swoją publiczność i może mieć wiele dobrych pomysłów na komunikację.

3. Zadbaj o komfort we współpracy z influencerami

Influencerzy to często osoby, które poza działalnością internetową, pracują na całość bądź część etatu. To oznacza, że mają bardzo napięty grafik i na wszelkie kooperacje muszą mieć odpowiednio dużo czasu. Należy to uwzględnić w harmonogramie i uwzględnić odpowiedni czas na realizację zlecenia.

Dbając o komfort influencera, należy również zadbać, żeby otrzymał produkty do testów z odpowiednim wyprzedzeniem.

4. Postaw na nieagresywną reklamę

Less is more to maksyma, której warto się trzymać. Reklama powinna być naturalnie wpleciona w całą narrację kampanii i nie stanowić jej głównej osi. Ta zasada powinna również przyświecać marce w poszukiwaniach odpowiedniego influencera – osoby, których profile zalane są płatnymi współpracami mogą wypadać mniej wiarygodnie w oczach potencjalnych klientów.

Zaufaj doświadczeniu specjalistów z agencji social media

Potrzebujesz pomocy w kampanii opartej na współpracy z influencerami? Agencja social media Frank&Greg to sztab doświadczonych marketerów, grafików i specjalistów od obsługi klienta, którzy zadbają o skuteczną promocję. Wypełnij brief na frankandgreg.com i umów się na rozmowę o Twoich potrzebach.