Jak przez Polaków są odbierane bilboardy reklamowe?

Jak przez Polaków są odbierane bilboardy reklamowe?

Z reklamą zewnętrzną spotykamy się dziś na każdym kroku i trudno oczekiwać, aby w najbliższym czasie miałoby się to zmienić, a jeżeli dojdzie już nawet do jakichś zmian, to raczej na pewno nabierze ona na sile. Wszak wszelkich szyldów, banerów i siatek na płotach czy fasadach budynków w Polsce nie brakuje i znajdziemy je w każdym tak większym, jak i mniejszym mieście. Jak w związku z tym widzą to Polacy? Czy według społeczeństwa taka forma reklamy jest atrakcyjna, czy może wręcz odwrotnie należy z niej zrezygnować? Zobaczmy, co na ten temat myślą nasi rodacy.

Reklama mało atrakcyjna

Zacznijmy od tego, że większość Polaków o reklamach zewnętrznych ma złe, żeby nie powiedzieć bardzo złe zdanie. Tylko nieliczni uważają, że jest ona do zaakceptowania, a banery reklamowe i inne formy reklamy do nich przemawiają. Zdecydowanie więcej mamy opozycjonistów, którzy sądzą, że nie tylko reklamy takie nie zawierają w sobie wartości merytorycznej, co na dodatek niszczą też w ten sposób wizerunek okolicy.

Bilbord, baner, a może reklama malowana?

Respondenci odpowiedzieli też na pytanie, która reklama według nich prezentuje się najlepiej, jak i tego, na co na własnej posesji nigdy by nie pozwolili. Otóż według badanych najgorzej prezentują się foliowe banery i siatki. Najlepiej zaś reklamy malowane na ścianach budynków, a także bilbordy.

Reklama za wynagrodzenie

Jak wielu Polaków widziałoby natomiast u siebie taką reklamę? Jak się okazuje wielki wpływ na naszą decyzję, co zresztą dziwić nie może ma kwestia wynagrodzenia z tego tytułu. Jeżeli jest ono zadowalające, to zazwyczaj nie widzimy problemu w tym, aby miejsce na taką reklamę udostępnić.

Niezależnie od wyników badania nie mamy co liczyć na to, że liczba banerów i innych tym podobnych form reklamy zewnętrznej w najbliższym czasie się zmniejszy. Na ogół jest to bowiem reklama bardzo korzystna dla przedsiębiorcy. Opłata za dzierżawienie miejsca nie jest najwyższa, a przekaz reklamy dociera do szerokiej grupy odbiorców.

Dodaj komentarz