Biznes na urządzeniach mobilnych

Biznes na urządzeniach mobilnych

W dobie ciągłego biegu ze smartfonem w ręku przedsiębiorcy często muszą dostosować swoje praktyki sprzedażowe do aktualnych i najważniejszych kanałów odbioru – czyli urządzeń mobilnych takich jak wyżej wspomniany smartfon czy tablet. Oznacza to między innymi: dostosowanie widoku strony internetowej, wielkości zamieszczanych na nich plików czy obecności w social mediach.

Dostosowanie widoku strony internetowej do urządzenia pionowego jest niesamowicie istotną kwestią. Nasza strona internetowa powinna uruchamiać się w specjalnym szablonie dobranym do urządzeń mobilnych. Ponad to widok na telefonie czy tablecie musi być przejrzysty, czytelny a każdy przycisk dostosowany do wielkości ekranu. Jeśli nasz klient zdenerwuje się w trakcie wizyty na naszej stronie ponieważ nie będzie mógł wejść w swój koszyk lub swobodnie wypełnić formularza kontaktowego prawdopodobnie go stracimy.

Drugim bardzo ważnym elementem jest umieszczanie plików w odpowiedniej wielkości. Nasza strona powinna ładować się po prostu szybko. Kluczem do tego może być zmniejszenie wielkości czy rozdzielczości (np. 300 dpi do 72) zdjęć. Zapewni to komfort nawet przy średniej jakości połączeniu Internetowym – dzięki czemu przedsiębiorca nie traci klienta z prozaicznego powodu “ponieważ strona się nie ładuje”.

Ostatnim ale jak istotnym krokiem obecność w różnych kanałach social media! Profil firmowy na portalach takich jak Facebook czy Instagram pozwala na skrócenie dystansu między klientem a firmą. Pozwala na szybki kontakt, przeczytanie ocen innych osób mających kontakt z naszą firmą czy daje możliwość pokazania naszego biznesu “od środka”. Jest to o tyle ważne, że dzięki temu budujemy emocjonalną więź z klientem, który wie jak nazywają się pracownicy czy jak wygląda np. proces powstawania produktu. Taki biznes ma większe szanse na zdobycie lojalnych i stałych klientów.

Dzięki tym trzem prostym krokom będziesz w stanie przenieść swoją firmę w swobodny sposób do kieszeni każdego z potencjalnych odbiorców. Warto zatroszczyć się o wygodę i szybką komunikację – w ten sposób Twoja firma zacznie się coraz bardziej dynamicznie rozwijać.

 

Dodaj komentarz