Jak znaleźć dobrego copywritera?

Jak znaleźć dobrego copywritera?

Na rynku pojawia się coraz więcej osób oferujących usługi copywriterskie. Spośród nich bardzo ciężko jest wybrać osobę, która wykona dla nas zlecenia według wytycznych, ubierze je odpowiednio w słowa i do tego nie zedrze z nas skóry. Wielu zleceniodawców decyduje się na usługi agencji SEO lub agencji marketingowych, które profesjonalnie i terminowo wykonują zadania. A co jeśli szukamy freelancera? Na co zwracać uwagę przy wyborze odpowiedniego wykonawcy? Jaki powinien być cennik? Copywriter freelancer czy może jednak agencja?

Warunki jakie powinien spełniać dobry copywriting, cennik

Musimy pamiętać, że powierzając komuś prace copywriterskie na swoją stronę internetową oddajemy mu tak naprawdę jej przyszłość. Dobrze wykonane opisy oraz teksty blogowe będą generować dla nas klientów oraz potencjalnych współpracowników. Ponadto dobrze napisany tekst pracuje na nasz zysk przez bardzo długi czas i może sprawić, że dzięki niemu zyskamy duże zainteresowanie oferowanymi przez nas usługami.

Wybierając odpowiedniego dla siebie copywritera musimy zastanowić się jakich efektów będziemy oczekiwać. Należy doprecyzować kwestie celów, czyli tego jakie mają być teksty – czy mają to być treści reklamowe, czy może sprzedażowe, a może jednak chcemy wypozycjonować swoją stronę. Kiedy decydujemy się na profesjonalny copywriting cennik będzie również kwestią, którą warto poruszyć na samym początku.

Wielu copywriterów oprócz zwykłych tekstów da nam również content oraz zaprojektuje plan treści na dłuższą współpracę. Kreatywny copywriter będzie wychodził z propozycjami tematów, które mogą sprzyjać rozwojowi naszego biznesu. Pamiętajmy jednak, aby nie wybrać osoby zbyt kreatywnej, która przekoloryzowuje charakter naszych usług i będzie przekazywała klientom nieprawdziwe informacje.

Copywriting cennik – usługi wchodzące w skład zlecenia

Na samym początku musimy się zastanowić czego oczekujemy od naszego copywritera. Powinniśmy zdecydować czy teksty, które mu zlecamy będą prostymi, zapleczowymi zleceniami, czy oczekujemy jednak biegłej znajomości tematu i specjalistycznych tekstów. Będzie to później ważyło na cenie usługi, ponieważ na tekst ekspercki copywriter będzie potrzebował dużo więcej czasu niż na tekst, który nie wymaga specjalistycznej wiedzy.

Warto również sprawdzić, czy copywriter potrafi pisać posty, które będą sprzedawały się w różnego rodzaju social mediach, które w dzisiejszych czasach są często bardziej skuteczne niż profesjonalnie wykonana i zoptymalizowana strona internetowa. Wówczas będziemy szukać wśród osób bardziej kreatywnych, które połączą sprzedażowy, chwytliwy tekst z odpowiednio dobraną grafiką.

Na jakich treściach zatem będzie opierał się dobry copywriting? Cennik naszego wykonawcy zapewne powie nam całkiem sporo o jego doświadczeniu oraz umiejętnościach. Profesjonalni copywriterzy, wyspecjalizowani w odpowiednich tematach, posiadający lekkie pióro oraz wiele pomysłów, będą mieli usługi dużo dorsze niż osoby dopiero wchodzące na rynek i szukające pierwszych zleceń, na których nauczą się swojej profesji.

Dobry copywriter będzie również znał podstawy marketingu i wiedział, czego nie wolno robić pisząc teksty, aby nie zaszkodzić swojemu zleceniodawcy. Warto sprawdzić również  poprzednich zleceniodawców jak copywriter wywiązywał się z terminów zleceń. Terminowość to bardzo ważna cecha, która buduje zaufanie i długotrwałą współpracę.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.