Woda do picia – jaką kupić i na co zwrócić uwagę

Woda do picia – jaką kupić i na co zwrócić uwagę

Woda zdrowia doda

Gazowana czy niegazowana? Mineralna, a może źródlana? Jaką wodę kupować dla rodziny, żeby mieć pewność, że wybieramy dobrze? Mamy kilka podpowiedzi, które ułatwią ci wybór.

Źródlana czy mineralna?

Lepiej sięgnąć po wodę mineralną, która ma powyżej 1000mg składników mineralnych w litrze. Taka woda dostarczy organizmowi niezbędnych składników: wapnia, magnezu, jodu i innych. Warto zwracać na to uwagę, ponieważ Polacy mają ciągłe problemy z niedoborem różnych pierwiastków. Wodę lepiej zmineralizowaną powinny pić kobiety w ciąży i karmiące oraz osoby uprawiające sport. Ile pierwiastków powinna zawierać prawdziwa woda mineralna? Magnez – powyżej 50mg/litr, wapń – powyżej 150mg/litr, siarczany – powyżej 250mg/litr, wodorowęglany – powyżej 600mg/litr.

Wody źródlane, zwłaszcza te, które zawierają poniżej 300mg składników mineralnych niestety nie dostarczą nam potrzebnych pierwiastków. Niektóre z nich są porównywalne składem do wody z kranu. Warto też sprawdzić skąd pochodzi woda, bo nazwa może wskazywać na to, że jest to woda źródlana z gór, a może okazać się, że jest ona czerpana, np. ze źródła na Pomorzu.

Gazowana czy nie?

Tutaj wybór zależy od indywidualnych preferencji każdego z nas. Należy pamiętać jednak o tym, że gazowana woda nie jest zalecana przy dolegliwościach żołądkowych, zgadze czy refluksie. W innych przypadkach można ją spokojnie pić. Szybko gasi pragnienie i orzeźwia. Warto ja pić po wysiłku, ponieważ przyśpiesza wytwarzanie moczu i usuwanie wraz z nim toksyn. Jest ona trwalsza niż zwykła, ponieważ zawiera dwutlenek węgla, który jest naturalnym konserwantem.

Woda do picia – jaką kupić i na co zwrócić uwagę

Woda smakowa – w litrze potrafi mieć prawie 20 łyżeczek cukru! Chyba nie ma potrzeby pisania niczego więcej.

Woda z kranu – wodę z polskich kranów jak najbardziej możemy pić! W niektórych miejscach zawiera ona więcej składników mineralnych niż najpopularniejsza w Polsce, butelkowana woda źródlana.

Odpowiednie przechowywanie

Pamiętajmy, aby wodę butelkowaną wypić w ciągu 48 godzin (niegazowaną). Najlepiej przechowywać ją w lodówce, bo niska temperatura hamuje proces namnażania się bakterii. Jeżeli plastikowe butelki z wodą stały na słońcu lub w gorącym samochodzie nie należy jej pić. W takiej sytuacji z plastiku przenikają do wody szkodliwe substancje, które wpływają na układ hormonalny i mogą powodować otyłość. Pamiętajmy o tym głównie latem, kiedy wyruszamy w podróż samochodem lub spędzamy czas na plaży, czy na działce. Starajmy się trzymać butelki w chłodnym miejscu lub zaopatrzmy się w specjalne termiczne torby.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.