Dieta ketogeniczna – na czym polega i jakie są jej zasady?

Dieta ketogeniczna – na czym polega i jakie są jej zasady?

Dieta ketogeniczna zyskała w ostatnim czasie bardzo dużą popularność. W internecie można znaleźć coraz więc artykułów na jej temat, a znane osoby chwalą sobie efekty, jakie dzięki niej osiągnęły. Aby jednak dieta keto była skuteczna, należy poznać jej zasady i się ich trzymać. Zobacz więc, na czym polega dieta ketogeniczna i o czym powinno się podczas niej pamiętać.

Czym jest dieta ketogeniczna?

Dieta ketogeniczna w skrócie zwana dietą keto to wysokotłuszczowy sposób żywienia. W diecie keto chodzi o to, aby wprowadzić organizm w stan ketozy. Co to oznacza? Zamiast spalać glukozę, organizm znajdujący się w stanie ketozy mobilizuje się do spalania produkowanych z większą intensywnością ciał ketonowych i tkanki tłuszczowej – czyli, ogólnie rzecz biorąc, tłuszczów. Do stanu ketozy dochodzi w momencie, gdy spożywamy niską ilość węglowodanów i właśnie to jest bardzo istotne w całej tej diecie.

Skutkiem ketozy jest m.in. utrata nadprogramowych kilogramów, dlatego dietę keto można zaliczyć do diet odchudzających. Warto jednak pamiętać, że to nie tylko utrata wagi jest zaletą diety ketogenicznej. Dzięki niej możemy osiągnąć także szereg innych korzyści zdrowotnych. Dieta keto pozwala na regulacje poziomu cukru we krwi, zmniejsza ryzyko zapadnięcia na takie choroby jak cukrzyca oraz redukuje stany zapalne w organizmie.

Jakie są zasady diety ketogenicznej?

Główną zasadą diety keto jest to, aby zachować następujące proporcje, jeśli chodzi o dzienne spożycie makroskładników: ok. 75% tłuszczów, ok. 20% białka i ok. 5% węglowodanów. Łatwo jest więc zauważyć, że dieta keto to dieta praktycznie bez węglowodanów. Podczas diety keto nie można spożywać produktów, które mają dużą ilość tego makroskładnika, a do tego warto zrezygnować z uzależnienia od cukru. Dzięki temu będziesz mieć więcej energii i rzadziej będą dopadać Cię ataki głodu.

Należy także unikać tłuszczów trans i zadbać o spożywanie jedynie zdrowych tłuszczów – nasyconych, jednonienasyconych i naturalnie występujących wielonienasyconych. Włącz też do swojej diety mięso wiadomego pochodzenia oraz leki na odchudzanie i suplementy na odchudzanie, które są przeznaczone dla osób będących na diecie keto np. https://dietetyk.edu.pl/keto-actives. Wspomogą one cały proces odchudzania i ułatwią Ci wprowadzenie diety ketogenicznej do swojego życia.

Podczas diety keto ważne jest nawadnianie organizmu i nie obejdzie się bez czytania składów produktów, które chcesz spożywać. Omijanie węglowodanów nie jest takie proste, jednak przy odrobinie wprawy będziesz wiedzieć, po jakie produkty możesz sięgać, a które lepiej jest sobie odpuścić.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.