Z mediów społecznościowych korzysta coraz większa liczba osób w różnym wieku. Niektórzy wręcz nie wyobrażają sobie życia bez Facebooka. Korzystają z nich także przedsiębiorcy, którzy usprawniają w ten sposób sprzedaż i ogólne działanie firmy. Inni wykorzystują media społecznościowe, aby zaprezentować swoje hobby. Sprawdź, jakie są rodzaje kont na Facebooku i które z nich będzie odpowiednie dla Ciebie.
Najpowszechniejszym typem konta jest profil prywatny, inaczej profil imienny. Jest to podstawowe konto stworzone dla własnego użytku, np. komunikacji ze znajomymi. Jest ono jednak najważniejsze, bo stanowi bazę dla innych możliwości Facebooka. Możemy w ramach tego rodzaju konta tworzyć także fanpage i grupę.
Grupy mogą mieć różny charakter – możesz zaprosić do niej najbliższych przyjaciół, byście wszyscy mogli jednocześnie ze sobą rozmawiać; grupa może być utworzona przez rodziców uczniów danej klasy. Grupa dyskusyjna może także obejmować pracowników danej firmy, a możliwość odbierania i wysyłania dokumentów wpływa na ich szybszą i efektywną pracę.
Firmy mogą wykorzystać Facebooka również do zebrania klientów w jednym miejscu – zakładając grupę, do której firma zaprosi klientów pasujących do profilu (targetu) będzie miała większe szanse na powodzenie sprzedaży i zysk. Co więcej, klienci wymieniając swoje opinie na temat danej oferty pomagają w rozwoju firmy – dzięki klientom przedsiębiorca wie, jakiego produktu czy usługi oczekuje grupa docelowa oraz ma możliwość wprowadzenia zmian, jeśli okaże się, że niektóre pomysły były nietrafione. W taki sposób firma zyskuje nie tylko potężne grono klientów, ale też zyskuje ich zaufanie i lojalność.
Fanpage i strona na Facebooku mogą być poświęcone konkretnemu zagadnieniu, firmie oraz może służyć promocji i reklamie. Aby założyć taką stronę musimy najpierw posiadać profil na Facebooku (o czym już wspomniano). Po utworzeniu strony możemy nią zarządzać, angażować inne osoby, dodawać posty, analizować jej statystyki. Dzięki stronie na Facebooku możemy także sprzedawać produkty nie posiadając firmy – jest to jedno z najlepszych sposobów dotarcia do klienta. Jeśli wykonujesz np. rękodzieło w ramach działalności nierejestrowej możesz wspomóc się mediami społecznościowymi. Warto korzystać też z fanpage’a – firmy mogą w tym miejscu dodać dane kontaktowe, ustawić mapę czy wstawić adres strony internetowej, co wpłynie na zwiększenie wiarygodności i wzbudzi zaufanie klienta.
Media społecznościowe dają użytkownikom wiele możliwości. Zapewniają kontakt ze znajomymi, dają możliwość sprawdzenia wiadomości dotyczących najbliższego otoczenia, pomagają znaleźć pracę czy sprzedać niepotrzebne przedmioty. Są również potężnym narzędziem do pozyskiwania klientów i tworzenia sylwetki wielu firm.